Complit AS

AI som hjelpemiddel, ikke en erstatter – Av Rebecca Holder

Av Rebecca Holder, Senior CX Advisor i Complit AS.

Det er ingen tvil om at kunstig intelligens har endret hvordan vi jobber i kundeservice. Hos Complit ser vi på AI som en verdifull samarbeidspartner – ikke nødvendigvis en erstatning – som hjelper kundene våre å levere bedre resultater til sine kunder.

Da jeg tidligere jobbet i kundeservice, måtte jeg fylle ut de aller fleste detaljer manuelt i saksbehandlingsverktøyet jeg brukte. Som mange vet, kan små rutineoppgaver som dette være tidkrevende, og de stjeler fokus fra det som virkelig teller: å hjelpe kunden. Nå kan AI gjøre det samme på en brøkdel av tiden, ved å hente og organisere data raskt og nøyaktig. Dermed kan vi bruke mer tid på de komplekse sakene som krever menneskelig forståelse og empati.

Noe av det som gjør AI så spennende er at det gir oss muligheten til å levere service med en personlig touch, uten at vi mister tid på rutinearbeidet. For eksempel kan løsninger som Zendesk og Simplifai hjelpe med å automatisere det administrative, mens teamet kan bruke mer tid på å forstå og møte kundens unike behov.

Med AI som assistend kan vi rett og slett fokusere enda mer på de personlige aspektene som skaper gode kundeforhold. Jeg gleder meg til å se hvordan AI vil fortsette å løfte kundeservice – med oss mennesker i førersetet.

Prøv å se for deg hvordan AI kan bidra til din arbeidsdag. Er det rom for AI på din arbeidsplass?

Ta kontakt med Rebecca for mer informasjon