Løsninger for kundeservice og support

Digitale løsninger for fremtidens kundeservice

Dagens kunder stiller store krav til kundeservice i form av tilgjengelighet og respons. Gode digitale løsninger i kundesenteret er en forutsetning for bedrifter som vil levere profesjonell kundeservice. 

Complit bistår både med valg av løsning, implementering og adopsjon, samt at vi bistår med strukturering og videreutvikling av eksisterende løsninger. Vi bistår gjennom hele prosessen og tar ansvar for prosjektgjennomføring, rådgivning og teknisk implementering. Vårt mål er å gjøre våre kunder bedre rustet til å gi sine kunder gode kundeopplevelser hver eneste dag. 

Zendesk 

Vi er eneste Zendesk partner i Norge, og vi bistår kunder med alle typer behov innenfor Zendesk området. Vi har tung Zendesk kompetanse og har lang erfaring i bruk av løsningen i ulike oppsett.  Vi bistår både nye kunder med den første implementeringen, samt at vi hjelper kunder som har kjørt løsningen en stund med restrukturering og optimalisering. 

Zendesk Support

Zendesk Support utgjør grunnmuren i den operasjonelle kundeservicen. Dette er en multikanal ticket løsning hvor alle henvendelser blir håndtert i et felles system. Løsningen håndterer køer, arbeidsflyter, prioriteringer, SLA overvåkning, integrasjoner og rapportering på en effektiv måte. Med markoer, triggere og automatiseringer kan man effektivisere arbeidsflyten i kundesenteret slik at medarbeidere på kundesenteret kan bruke tiden på de viktigste oppgavene.

Zendesk Chat

Zendesk Chat gir mulighet til rask og effektiv chat med kunder. Løsningen er helt integrert med Zendesk support og det opprettes automatisk en ticket når en ny chat sesjon startes. Chat widgets kan plasseres på bedriftens websider der det er mest hensiktsmessig, slik at det er mulig å starte en chat med kundeservice direkte fra ulike steder på websidene.

Zendesk Guide

Zendesk Guide gir muligheter for å bygge hjelpesenter som gir kundene svar på vanlige spørsmål. Hjelpesenteret er en webportal som kan integreres med bedriftens øvrige websider for en integrert opplevelse. I tillegg kan artikler i Zendesk Guide brukes for intern dokumentasjon av prosesser, rutiner og faglig innhold slik at kunnskap deles effektivt mellom ansatte.

Chatbots

Chatbots automatiserer deler av kundedialogen, og er en veldig kostnadseffektiv måte å besvare standardiserte spørsmål fra kunder på. Med innovative chatbotløsninger kan man redusere kostander knyttet til de trivielle henvendelsene, samtidig som ansatte på kundesenteret får bruke mer tid på de typer henvendelser som krever menneskelig interaksjon med kunde.  

Chatbot løsningen gir mulighet for sømløs integrasjon mellom automatisert chat og betjent chat, slik at chatboten kan sende samtaler over til en betjent Chat operatør når dette er ønskelig. Vi samarbeider med ledende leverandører av teknologi og kan levere chatbots med full Zendesk integrasjon og støtte for norsk språk. 

Voice of the Customer løsninger

Tilbakemeldinger fra kunder er et viktig for alle virksomheter. Ved å samle inn tilbakemeldinger fra kunder både på faste tidspunkter og trigget av interaksjoner med kunder får man samlet inn tilbakemeldinger som gir en bredere forståelse av hvordan kundene oppfatter interaksjonen med din bedrift. 

Oppfølging av individuelle tilbakemeldinger skjer via integrasjon mellom en feedback management løsning og en ticket løsning. Da blir alle actions utløst av en tilbakemelding håndtert på en strukturert måte. Rapportering av kundefeedback kan skje via online dashboards eller statiske rapporter som sendes ut på faste tidspunkter. Vi samarbeider med ledende leverandører av feedback managemenet løsninger og kan tilby løsninger for de fleste behov.